سرمایه گذاری دلاری بلند مدت و پر سود

سرمایه گذاری دلاری بلند مدت و پر سود

فهرست محتوا

منظور از سرمایه گذاری بلند مدت چیست؟ از جمله سوالاتی می باشد که برای افراد سرمایه گذار پیش می آید. این سرمایه گذاری به عنوان یکی از انواع سرمایه گذاری به شمار می رود که در مقایسه با سرمایه گذاری های دیگر از قبیل پول نقد یا دارایی های مالی دارای زمان نقدشوندگی بیشتری می باشد. دوره زمانی درنظر گرفته شده برای این نوع سرمایه گذاری دست کم یک سال خواهد بود.

اصلی ترین و مهمترین هدف از انجام  چنین سرمایه گذاری به دست آوردن درآمد و سود بالا بر روی سرمایه اصلی می باشد. این سرمایه گذاری برای آن دسته از افرادی مناسب بوده که به دنبال کسب درآمد به دنبال درآمد اصلی خود، افزایش دادن دارایی، نگه داری ارزش پول با اهداف بلند هستند. در ادامه قصد داریم مطالب جامع و مفیدی را در مورد سرمایه گذاری بلند مدت در اختیارتان قرار دهیم.


تعریف سرمایه گذاری دلاری بلند مدت

چیزی که باعث شده تا سرمایه گذاری بلند مدت با سرمایه گذاری های دیگر تفاوت داشته باشد دوره زمانی سرمایه گذاری و چگونگی حفظ و بالا بردن دارایی ها می باشد. فرق میان این سرمایه گذاری طولانی و سرمایه گذاری های کوتاه مدت در این بوده که احتمال فروخته شدن سرمایه های کوتاه بسیار بالا خواهد بود. این در حالی است که سرمایه های طولانی مدت امکان دارد تا چندین سال به فروش نرسند.

سرمایه گذاری دلاری بلند مدت به یک نوع سرمایه گذاری گفته می شود که شما می بایست در مقابل سود احتمالی بالا ریسک هایی را پذیرفته و برای دوره زمانی بیشتری صبر کنید. به علاوه لازم است که به اندازه کافی سرمایه داشته باشید تا بتوانید قسمتی از آن را در سرمایه گذاری طولانی مدت خود مورد استفاده قرار دهید.

سرمایه گذاری بلند مدت بانکی

سپرده های مدت دار بانکی به عنوان نخستین گزینه سرمایه گذاری بلند مدت به شمار می آید. یکی از بیشترین خدماتی که بانک ها ارائه می دهد حساب های گوناگون بانکی می باشد. این حساب ها با توجه به هدف و دوره زمانی گوناگونی که دارند قادر هستند برای هدف های متنوع اشخاص به عنوان سرمایه گذاری مدنظر قرار گیرند.

تعداد زیادی از سپرده های بلند مدت موجود از دوره های زمانی دست کم یک ساله برخوردار می باشند. صاحبان چنین سپرده هایی نمی توانند سرمایه خود را در طول این دوره افزایش یا کاهش دهند. به طور عمومی ریسک این حساب های بانکی در مقایسه با گزینه هایی که در بازار وجود دارند بسیار کمتر می باشد. با درنظر گرفتن ریسک پایین آنها دوره های زمانی کمتری هم توسط آنها ارائه خواهد شد.

سرمایه گذاری دلاری بلند مدت

سرمایه گذاری بلند مدت در صندوق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری یکی از شیوه های غیرمستقیم سرمایه گذاری می باشد. صندوق های سرمایه گذاری منابع مالی از افراد گوناگون را جمع آوری کرده و سرمایه گذاری را در یک سبد از اوراق بهادار از قبیل سهام، اوراق مشارکت و غیره انجام می دهند.

این صندوق ها برای سرمایه گذاران شرایطی را به وجود می آورند تا سرمایه گذاری کردن در یک مجموعه از چنین دارایی ها را جایگزین خرید یک دارایی مالی کنند. افراد با داشتن هر میزان از سرمایه قادر هستند برای سرمایه گذاری کردن در یک سبد با دارایی های گوناگون اقدام نمایند و با سرمایه ای که آورده اند در سود و زیان صندوق شریک شوند.

مقاله مرتبط: چطور می توانم سرمایه گذاری با درآمد ماهانه داشته باشم؟

 سرمایه گذاری طولانی مدت در ارز

خوب است بدانید که سرمایه گذاری بلند مدت در ارز یکی از گزینه های سرمایه گذاری به شمار نمی رود. ممکن است به خاطر شرایط ویژه و ثبات نداشتن اقتصاد برخی از افراد سرمایه گذاری کردن در ارز را هم یک نوع سرمایه گذاری محسوب کنند. ولی در عمل این نوع سرمایه گذاری از لحاظ اقتصادی کار سودمندی نمی باشد.

سرمایه گذاری دلاری بلند مدت

مسکن و سرمایه گذاری بلند مدت در آن

سرمایه گذاری در مسکن هم به عنوان یکی دیگر از انواع سرمایه گذاری بلند مدت به حساب می آید. سرمایه گذاری در قسمت مسکن به صورت سنتی جزء یکی از موارد سرمایه گذاری در کشور ایران محسوب می شود. سرمایه اولیه بالا به علاوه نقدشوندگی نامطلوب اصلی ترین و مهمترین عواملی هستند که سرمایه گذاری افراد در این قسمت را با چالش مواجه می کنند.

سرمایه گذاری بلند مدت در سکه و طلا

سرمایه گذاری در طلا و سکه یکی دیگر از انواع سرمایه گذاری بلند مدت می باشد. با توجه به آمارهای در دسترس می توان بیان کرد که این نوع سرمایه گذاری هم پس از گذشت چندین سال با سود بسیار بالایی همراه خواهد بود. برای خرید طلا و سکه هم لازم است که سرمایه اولیه نسبتا بالایی صرف شود. حفظ این نوع سرمایه گذاری هم با یک سری چالش ها همراه می باشد.

ممکن است انتخاب خرید و سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری طلا بهترین گزینه باشد. با سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری طلا نیز سرمایه اولیه مورد نیاز تامین می گردد. زیرا به هر اندازه که دارای سرمایه هستید قادر به انجام سرمایه گذاری خواهید بود و همچنین دیگر چالش نگهداری از طلا در خانه را ندارید.

مقاله مرتبط: بهترین راه های سرمایه گذاری دلاری و ریالی با پول کم یا زیاد

بهترین روش سرمایه گذاری بلند مدت

سرمایه گذاری به طور ذاتی ادغامی از ریسک و سود می باشد. افراد به عنوان سرمایه گذار میزان معینی از ریسک را می پذیرند و امیدوار هستند که میزان قابل قبولی از سود را به دست آورند. براساس اطلاعات و تجربه ها باید گفته شود که سرمایه گذاری در بازار سرمایه به عنوان محبوب ترین سرمایه گذاری بلند مدت به شمار می آید.

بازار سرمایه خود به تنهایی هم به کسب آگاهی، مهارت و تجربه نیاز دارد. احتمال اینکه سرمایه گذاری غیرمستقیم در بورس بهترین و مناسب ترین گزینه سپرده گذاری بلند مدت باشد وجود خواهد داشت. متنوع بودن مدل های سرمایه گذاری، ساده بودن و اطمینان داشتن از سرمایه گذاری و غیره تمام این موارد باعث شده است تا سپرده گذاری بلند مدت در بورس در مقایسه با گزینه های دیگر سرمایه گذاری جذاب تر باشد.

سرمایه گذاری دلاری بلند مدت در فارکس

سرمایه گذاری بلند مدت وقتی به درد شما می خورد که قصد دارید از سرمایه خود برای مدت زمان طولانی نگهداری کنید. همچنین هنگامی که برای یک دوره زمانی طولانی نیازمند پولی نیستید که از آن حاصل می شود. در صورتی که سن شما بالا نیست پیشنهاد می کنیم از این نوع سرمایه گذاری استفاده کنید. چرا که زمان زیادی در اختیار دارید تا سرمایه خود را افزایش دهید و می توانید ضرر یا خطاهای مرتکب شده را جبران نمایید.

در صورتی که جزء آن دسته از افرادی می باشید که برنامه ای را برای 10 سال آینده خود تنظیم کرده اید قادر هستید با استفاده از یک برنامه صحیح برای سرمایه گذاری در فارکس اقدام نمایید. سپس بعد از زمان برنامه ریزی شده خود می توانید سرمایه تان را برداشت کنید. به خاطر داشته باشید که سپرده گذاری بلند مدت منجر به جلوگیری از درگیر شدن سرمایه شما با تورم می گردد.

مزایای سرمایه گذاری دلاری بلند مدت

یکی از مزایای بسیار مهم سرمایه گذاری بلند مدت دور کردن احساسات افراد به طور کامل از معامله می باشد. نوسان های بازار قادر است در دوره های کوتاه مدت شما را وادار کند تا تصمیماتی را بگیرید که در آخر به ضرر سرمایه گذاری شما باشد. در صورتی که شما سرمایه گذاری خود را برای مدت زمان طولانی انجام دهید امکان دارد توانایی کسب درآمد بسیار بالایی را پیدا کنید.

هر چند که بازار سرمایه همیشه در حال افزایش یا کاهش پیدا کردن می باشد اما اطلاعات نشان داده اند که در دوره طولانی شما هرگز با ضرر و زیان روبرو نمی شوید. سپرده گذاری بلند مدت برای شما شرایط بهره مند شدن از رشد ترکیبی را به وجود می آورد. برای مثال اگر با سرمایه 200 میلیون تومان سرمایه گذاری را آغاز کرده اید سود به دست آمده از سرمایه گذاری شما به شکل روزانه، هفتگی یا ماهانه به سرمایه اولیه افزوده خواهد شد. در نتیجه سرمایه اولیه و سودی که به دست می آورید به طور مداوم رشد کرده و افزایش پیدا می کند.

سرمایه گذاری دلاری بلند مدت

دیگر فواید سرمایه گذاری دلاری بلند مدت

یکی دیگر از مهمترین مزایای سرمایه گذاری بلند مدت این می باشد که همه افراد می توانند برای انجام دادن آن اقدام نمایند. لازم به ذکر است که سرمایه گذاری کوتاه مدت با استرس زیادی همراه است و نیازمند بررسی مداوم سبدهای سرمایه گذاری می باشد.

در نتیجه با سپرده گذاری بلند مدت میزان استرس شما کاهش پیدا کرده و از نظر ذهنی آرامش بیشتری خواهید داشت. هر شخصی حتی مجرب ترین افراد در سرمایه گذاری یک سری اشتباهات را مرتکب می شوند. از دیگر مزیت های این نوع سرمایه گذاری می توان به جبران و اصلاح اشتباه اشاره کرد.

به شما پیشنهاد می کنیم لذت سرمایه گذاری و درآمد ماهانه را ONBIT تجربه کنید. برای اطلاعات بیشتر در خصوص سرمایه گذاری در ONBIT اینجا کلیک کنید.

سخن پایانی

سرمایه گذاری دلاری بلند مدت به سرمایه گذاری هایی اشاره دارد که در مقایسه با سرمایه گذاری های دیگر همچون پول نقد یا دارایی های مالی از زمان نقدشوندگی بیشتری برخوردار می باشد. سرمایه گذاران موفق به خوبی می دانند که این نوع سرمایه گذاری دارای بازده بهتری می باشد. سپرده گذاری بلند مدت مزایای فراوانی دارد و بدون شک می تواند بالاترین سود را به همراه داشته باشد. در حال حاضر سرمایه گذاری بلند مدت در فارکس یکی از سودآورترین شیوه های سرمایه گذاری می باشد.