راهنمای گام به گام ربات های معاملاتی کریپتو: راهنمایی کامل از 0 تا 100

راهنمای گام به گام ربات های معاملاتی کریپتو: راهنمایی کامل از 0 تا 100

فهرست محتوا

زمان برای هیچ‌کس منتظر نمی‌ماند و بازارهای مالی هم ازین موضوع مستثنی نیستند، به‌ویژه وقتی صحبت از دنیای غیرقابل پیش‌بینی معاملات ارزهای دیجیتال می‌شود، اینجاست که داشتن یک استراتژی معاملاتی دقیق، ایمن و قابل اعتماد برای هر معامله گری ضروری می شود. برخلاف بازارهای سهام سنتی، معاملات ارزهای دیجیتال هرگز متوقف نمی‌شوند و ردیابی نوسانات بازار، کاهش خطا و اطمینان از نظم و انضباط معاملات، در 24 ساعت شبانه‌روز، 7 روز هفته و 365 روز سال را برای معامله‌گران عملا غیرممکن می‌کند.


البته، مگر اینکه شما کمکی داشته باشید، جایی که ربات‌های معامله گر کریپتو وارد بازی می‌شوند.


ربات معاملاتی کریپتو چیست؟

یک ربات به سادگی یک برنامه خودکار است که در اینترنت کار می کند و کارهای تکراری را کارآمدتر از انسان ها انجام می دهد. در واقع، برخی تخمین‌ها نشان می‌دهند که بیش از نیمی از ترافیک اینترنت را ربات‌هایی تشکیل می‌دهند که با صفحات وب و کاربران تعامل دارند، محتوا را اسکن می‌کنند و وظایف دیگری را انجام می‌دهند.

 

ربات های معاملاتی کریپتو بر اساس یک اصل اساسی کار می کنند. آنها برنامه های نرم افزاری هستند که عملکردها را با استفاده از هوش مصنوعی بر اساس پارامترهای از پیش تعیین شده اجرا می کنند. دیگر خبری از معاملات از دست رفته یا فرصت های از دست رفته نیست. از خرید تا فروش و یا نگهداری ارزهای دیجیتال می توانید به طور خودکار دارایی ها را به موقع، کارآمد و خودکار در روز یا شب از هر نقطه از جهان به سادگی با استفاده از معاملات کریپتو بخرید، بفروشید یا نگهداری کنید.

بیشتر بخوانید: تبدیل استراتژی به ربات ارز دیجیتال

وعده های جعلی در مورد سود زیاد: چگونه از ربات های جعلی جلوگیری کنیم

اولین چیزی که باید در مورد نحوه عملکرد ربات های معاملاتی کریپتو درک کرد این است که همه ربات ها یکسان ایجاد نمی شوند. اغلب ربات‌های معاملاتی کریپتو در پلتفرم‌های معاملاتی توسط سازندگان ربات‌های ناشناس که علاقه‌مند به فروش ربات‌های عمومی خود به بیشترین تعداد ممکن هستند، ساخته می‌شوند. اغلب، کاربران با وعده‌های بازدهی بالا وسوسه می‌شوند، اما بدون هیچ داده اساسی برای حمایت از چنین ادعاهایی نیست. در واقع، بسیاری از ربات های معاملاتی رمزنگاری فقط کلاهبرداری هستند. اغلب، شما نمی‌دانید که این ربات واقعا چگونه کار می‌کند، زیرا هیچ اطلاعاتی در مورد آن یا سازنده آن ندارید. انتخاب ربات با این روش برای شما کار نخواهد کرد.

 

مطلب مفید برای کسانی که قصد ساخت ربات تریدر ارز دیجیتال را دارند: ساخت ربات تریدر ارز دیجیتال: راهنمای گام به گام (صفر تا صد)

بیشتر در زمینه ساخت استراتژی برای ربات ارز دیجیتال بخوانید: تبدیل اندیکاتور سوپر ترند به ربات ترید ارز دیجیتال

ربات های معاملاتی کریپتو چگونه کار می کنند؟

برای معامله با یک ربات کریپتو در یک صرافی رمزنگاری، باید به ربات معامله گر اجازه دهید از طریق کلیدهای API (رابط برنامه کاربردی) به حساب شما دسترسی داشته باشد، و در هر زمان می توان دسترسی را اعطا یا لغو کرد. با برقراری ارتباط مستقیم با صرافی‌های کریپتو و سفارش‌های خودکار بر اساس شرایط از پیش تعیین‌شده‌تان، ربات‌های معاملاتی ایجاد شده در Onbit با سرعت و کارایی استثنایی، همچنین خطاهای کمتر و معاملات بدون احساس را متناسب با میزان تحمل ریسک و اهداف سرمایه‌گذاری شما ارائه می‌دهند.

 

به طور کلی، ربات های معاملاتی در چهار مرحله ضروری کار می کنند: تجزیه و تحلیل داده > ایجاد سیگنال > تخصیص ریسک > اجرا.

 

داده ها پادشاه هستند، به همین دلیل است که تجزیه و تحلیل داده ها برای موفقیت یک ربات معاملاتی رمزنگاری بسیار مهم است. برخلاف انسان‌ها، نرم‌افزار مجهز به یادگیری ماشینی Machine Learning می‌تواند کوه‌های داده را سریع‌تر، هوشمندتر و بهتر شناسایی، جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل کند.

هنگامی که تجزیه و تحلیل داده ها کامل شد، ایجاد سیگنال توسط یک ربات اساساً کار معامله گر را انجام می دهد، پیش بینی می کند و معاملات احتمالی را بر اساس داده های بازار و شاخص های تحلیل تکنیکال شناسایی می کند.

تخصیص ریسک جایی است که ربات ریسک را بر اساس مجموعه خاصی از پارامترها و قوانین تعیین شده توسط معامله گر توزیع می کند، که معمولاً شامل نحوه و میزان تخصیص سرمایه در هنگام معامله است.

اجرا، مرحله ای است که در آن ارزهای دیجیتال بر اساس سیگنال های ایجاد شده توسط سیستم معاملاتی از پیش تنظیم شده خرید و فروش می شوند. در این مرحله سیگنال‌ها، سفارش‌های خرید یا فروش را ایجاد می‌کنند که از طریق API به صرافی ارسال می‌شوند.

بیشتر بخوانید: تبدیل اندیکاتور به ربات ترید ارز دیجیتال

آیا ربات های معاملاتی کریپتو واقعا کار می کنند؟

در یک کلام: بله!

 

صنعت مالی چندین دهه است که با استفاده از استراتژی های معاملاتی خودکار، سودهای بی سابقه ای به دست آورده است. در واقع، در دهه گذشته، ربات‌های معاملاتی الگوریتمی کل صنعت مالی را تحت تأثیر قرار داده‌اند، به طوری که الگوریتم‌ها اکنون مسئول بیشتر فعالیت‌های تجاری در وال استریت هستند.

 

پس سوال این نیست که آیا آنها کار می کنند یا خیر، بلکه به خوبی کار می کنند. و اثربخشی آنها تا حد زیادی به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله پلتفرم و ربات هایی که انتخاب می کنید و همچنین سطح تخصص و تجربه شما.

 

ربات معاملاتی ارز دیجیتال

بیشتر بخوانید: متوسط هزینه دلاری (Dollar Cost Averaging) چیست؟

مزایای ربات های معامله گر ارز دیجیتال

چرا باید به ربات های معاملاتی خودکار اهمیت دهید؟ دو کلمه: وال استریت. بسیاری از گزارش ها حاکی از آن است که حدود 80 درصد از معاملات در بازار سهام از طریق برنامه های خودکار مبتنی بر الگوریتم انجام می شود. طبقات بالای دنیای مالی برای دهه‌ها از معاملات خودکار استفاده می‌کنند، اما سرمایه‌گذاران خصوصی به دلیل هزینه‌ها و پیچیدگی‌های بسیار زیاد این فناوری، قفل شده‌اند.

 

به همین دلیل است که تعداد کمی از معامله گران خصوصی از معاملات الگوریتمی استفاده می کنند. همه افراد کدنویس یا متخصص مالی باتجربه پایتون نیستند، اما Onbit با ترکیب آخرین تحقیقات پیشرفته در زمینه هوش مصنوعی و Machine Learning (AI)، بهترین ربات‌های معاملاتی ارز دیجیتال را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

بیشتر از فارکس بخوانید: راهنمای گام به گام برای ساخت ربات فارکس: از ایده تا سود

بیایید نگاهی به برخی از مهم ترین مزایای ربات های معامله گر کریپتو بیندازیم.

معامله بدون احساس

اغلب می خوانید که بیش از 80 درصد از معامله گران خصوصی به دلیل عوامل مختلف پول خود را از دست می دهند. داد و ستد ارزهای دیجیتال ناپایدار و یک کار احساسی است و همراه با احساسات، اشتباهات در قضاوت نیز رخ می دهد. 39 درصد از معاملات دستی تحت تأثیر احساسات ما هستند که می تواند باعث شود تصمیمات غیر منطقی بگیریم. این روانشناسی ساده انسانی است.

 

در عوض در میان 20 درصد معامله‌گران هوشمندی باشید که با استفاده از قدرت ربات‌های معاملاتی برای اطمینان از یک رویکرد غیر احساسی و سیستماتیک برای معامله، درآمد کسب می‌کنند.

 

سرعت معاملات بالاتر

وقت طلاست. و وقتی صحبت از سرعت به میان می‌آید، ربات‌ها به سادگی سریع‌تر هستند: میلیون‌ها محاسبات و هزاران تراکنش در مناطق زمانی و بازارهای مختلف تقریباً آنی. معاملات در کسری از ثانیه اتفاق می افتد - بسیار سریعتر از هر چیزی که یک معامله گر فردی می تواند انجام دهد.

 

در همین فاصله که این مطلب را خواندید، یک ربات معامله گر می توانست چندین معامله سودآور برای شما انجام دهد.

 

بک تست و معاملات بر روی کاغذ

خلبان ها پرواز با شبیه سازهای پرواز یاد می گیرند و معامله گران باید دقیقاً به همین دلایل هنگام یادگیری معامله از شبیه سازهای بازار معاملات استفاده کنند. ما با انجام کار یاد می گیریم، اما نمی خواهیم در این فرآیند پول از دست بدهیم (یا باعث سقوط یک هواپیمای گران قیمت شویم). حتی معامله گران با تجربه نیز می توانند از مزایای شبیه سازهای معاملاتی بهره ببرند.

 

با استفاده از ربات‌های معاملاتی، بک تست و معاملات بر روی کاغذی شما این امکان را دارید که از قدرت داده‌های تاریخی برای شبیه‌سازی توانایی استراتژی معاملاتی خاص خود بهره ببرید. هدف این نیست که آینده را پیش‌بینی کنیم (به هر حال، همه ما تا به حال ثروتمند شده‌ایم)، بلکه تعیین اینکه یک استراتژی معاملاتی خاص بر اساس داده‌های تاریخی چقدر خوب (یا ضعیف) عمل می‌کند بسیار مهم هست. با داشتن یک ابزار بک تست قابل اعتماد و مجموعه ای از داده های دقیق، می توانید استراتژی های جدید را کشف کنید، تخصص و اعتماد به نفس خود خود را بالا ببرید و برای ایجاد یک استراتژی هوشمند آماده شوید.

 

تنوع ریسک

اگر به دنبال یک طرح پولدار شدن هستید، بهتر است به وگاس بروید.

ربات های معاملاتی در مورد به حداقل رساندن ریسک با قرار ندادن تمام تخم مرغ های شما در یک سبد هستند. همه ما می دانیم که بازارهای ارزهای دیجیتال می توانند بسیار نوسان باشند، به همین دلیل است که یک استراتژی معاملاتی محتاطانه باید شامل تنوع ریسک باشد. یکی از راه‌های متنوع کردن ریسک، اجرای چندین ربات معاملاتی است. و در حالی که یک پرتفوی متنوع مطمئناً بی‌خطا نیست، می‌تواند ریسک و پاداش را متعادل کند تا قرار گرفتن در معرض هر دارایی خاص را کاهش دهد. توصیه‌های قدیمی که هنوز با فناوری‌های پیشرفته مانند ربات‌های تجاری صادق است.

 

نظم و انضباط معاملاتی

یادگیری زبان، پیروزی در ماراتن و کسب هر مهارتی، همه آنها به یک چیز نیاز دارند: نظم و انضباط. و معامله گری در بازار ارزدیجیتال هیچ تفاوتی ندارد.

اما نظم و انضباط سخت است (چند استاد حرفه ای را می شناسید؟). با این حال، ربات‌ها با خودکار کردن فرآیند معاملات، نظم و انضباط معاملاتی ثابتی را حتی در بازارهای پرنوسان که ترس می‌تواند شما را به سمت فروش سوق دهد یا شانس باعث خرید شما شود، تضمین می‌کنند. به دلیل استراتژی معاملاتی که از سمت شما مشخص شده، ربات ها عملکرد بلندمدت را بدون هزینه های کوتاه مدت و بدون مداخلات عاطفی بهینه می کنند.

 

معایب ربات های معاملاتی کریپتو

با این حال، ربات‌های معاملاتی ارزدیجیتال، مسیری فوری برای موفقیت نیستند. آنها خودکار هستند، اما خودکار نیستند. برای ساخت ربات معاملاتی هوشمند و توانمند شما باید در ابتدا در کسب دانش خود باید کار کنید. و اهداف مشخص در مسیر کاری خودتان مشخص کنید. بدون داشتن هدف مشخص شما در دریای بزرگ و پیچیده این بازار گم خواهید شد. پس صبور باشید و برای خود اهداف معاملاتی مشخص را تعیین کنید.

 

اگر قصد دارید یک ربات کریپتو بسازید، باید به خاطر داشته باشید که اکثر ربات های معاملاتی کریپتو که توسط برخی از محبوب ترین پلتفرم ها ارائه می شوند، بازدهی حاشیه ای دارند. واضح بگیم، بیشتر ربات‌های معاملات ارز دیجیتال ضعیف طراحی شده‌اند. در تلاش برای جذب کاربران، پلتفرم‌ها ربات‌ها را برای اجاره بدون آزمایش کامل آن‌ها در بازار فهرست می‌کنند.

 

پلتفرم ساخت ربات ارز دیجیتال

 

اولین ربات معاملاتی کریپتو خود را با Onbit ایجاد کنید

اگر قصد راه اندازی ربات معاملاتی کریپتو خود را دارید، Onbit جامع ترین، تخصصی ترین و پیچیده ترین استراتژی ها را به حرفه ای ترین ربات ها تبدیل خواهد کرد

برنامه‌نویسی ربات معاملاتی با Onbit می‌تواند این مسیر را برای شما آسان کند. با Onbit، شما می‌توانید ربات‌های معاملاتی خود را با استفاده از انواع مختلفی از استراتژی‌ها و سیگنال‌ها ایجاد کنید و معاملات خود را به صورت متمرکز یا به صورت خودکار انجام دهید.

 

ایجاد ربات سفارشی ارزدیجیتال با Onbit

Onbit در ایران و اروپا بستری را برای ایجاد ربات سفارشی برای تمام کاربران خود فراهم آورده است. تا کنون بیش از 1000 ربات را در طی 10 سال اخیر به صورت سفارشی در مقیاس بزرگ و کوچک طراحی و ساخته است. اگر در مورد مهارت‌های کدنویسی خود مطمئن نیستید، به سادگی از سرویس ساخت ربات ارز دیجیتال و فارکس Onbit برای ایجاد ربات‌های انعطاف‌پذیر بدون نیاز به کدنویسی استفاده کنید.

 

ایجاد ربات با استفاده از Onbit Screener

پلتفرم فیلترنویسی ارز دیجیتال آنبیت یک پلتفرم بسیار جذاب و هوشمندانه برای تمامی معامله گران است که از نکات بسیار مهم آن این است که هر معامله گری با هر دانشی می تواند در این پلتفرم سیگنال های خرید و فروش ارزدیجیتال را دریافت کند. روش کار این پلتفرم فیلترنویسی آنبیت به این گونه است که به شما این امکان را می دهد در کمتر از 5 ثانیه بیش از 500 کوین ارز دیجیتال را بررسی کنید. شما در پلتفرم آنبیت می توانید روزانه دهها بار بررسی مارکت را براحتی انجام دهید تا بهترین کوین یا کوین های خود را برای خرید یا فروش پیدا و اقدام به معامله گری کنید. در ادامه به توضیح بیشتر روند کاری می پردازیم.

فیلترنویسی ارزدیجیتال برای افرادی مبتدی

اگر دانش ترید و معامله گری کمی دارید و یا اینکه اگر دانش تکنیکال خاصی ندارید ما در پلتفرم فیلترنویسی آنبیت برای شما فیلترهای آماده ای را پیاده سازی کرده ایم که فقط شما باید آنها را براساس مدل سودآوری خودتان انتخاب کنید. این کار برای شما همانند انتخاب یک استراتژی سودآور است. ما در پلتفرم فیلرنویسی یک بخش به نام فیلترهای آماده داریم که لیستی از فیلترهای مستعد خرید و فروش وجود دارد. این فیلترها کاملا براساس سیگنال خرید یا فروش تفکیک شده اند. شما می توانید براحتی آنها را اجرا کنید و نتایج را ببینید.

فیلترنویسی ارزدیجیتال برای معامله گران حرفه ای

در کنار فیلترهای آماده که در بخش قبلی به آن اشاره شد ما امکانی برای ساخت فیلترنویسی براساس استراتژی شما داریم. شما تریدر حرفه ای که دارای سبک معاملاتی خاصی هستید می توانید در پلتفرم فیلترنویسی آنبیت با توجه به اندیکاتورها، اسیلاتورها و الگوهای شمعی که وجود دارد اقدام به ساخت فیلتر خود کنید و براحتی در کمتر از 5 ثانیه روی بیش از 500 کوین استراتژی خود را پیدا کنید. شما میتوانید بارها وبارها استراتژی و فیلتر خود را تغییر دهید و مجددا بررسی کنید تا کوین مورد نظر خودتان را دریافت کنید.

دریافت پیامک خرید و فروش بر روی موبایل

شما اگر دانش ترید و تحلیل داشته باشید یا اگر نداشته باشید می توانید فیلتر خود را انتخاب یا ساخته و آن را به استراتژی تبدیل کنید و با این کار شما دیگر نیازی به موبایل یا کامپیوتر برای بررسی بازار ندارید و ما بصورت لحظه ای بازار ارزهای دیجیتال را بررسی میکنیم و به محض ایجاد موقعیت براساس فیلتر شما برای موبایل شما پیامک ارسال میکنم. این یک امکان بسیار فوق العاده برای شماست که هر لحظه بازار را رصد کنید و از موقعیت های طلایی جا نمانید.

چگونه بهترین ربات های معاملاتی کریپتو را ایجاد کنیم

اکنون که با ربات‌های معاملاتی و نحوه ایجاد آن با استفاده از Onbit آشنا شدید، می‌خواهیم برخی از بهترین روش‌ها برای ایجاد ربات‌های معاملات ارز دیجیتال موفق را بیان کنیم. پرهام طارمی، مدیر تجزیه و تحلیل ریسک و پورتفولیو، یک سری وبلاگ آموزنده درباره مفهوم سازی، توسعه و پیاده سازی ربات معاملاتی از ابتدا تا پایان برای ما نوشته است. این یک منبع عالی برای درک بخش‌های مختلف ربات‌های معامله گر است، و در زیر چند نکته و مورد کلیدی اضافه شده است.

ساخت ربات ارز دیجیتال

ربات ها و زمان بندی معاملات ارزدیجیتال

شاید دو مورد از مهم ترین عناصر نحوه کار ربات های معاملاتی، زمان ورود و خروج آنها باشد. در قسمت ما به نحوه عملکرد آنها اشاره نخواهیم کرد و به یک بحث اساسی در مورد اصول اساسی استفاده از ربات ها برای معاملات سودآور یا به حداقل رساندن ریسک های معاملات خواهیم پرداخت. وقتی به شروع معاملات فکر می کنیم، ایده کلی این است که قیمتِ چیزی با ارزشِ آن یکسان نیست و این وظیفه ربات است که تفاوت بین این دو را تعیین کند. به قول معروف وارن بافت، «قیمت همان چیزی است که می پردازید. ارزش، چیزی است که به دست می آورید."

 

به عبارت دیگر، این موقعیت، نشان‌دهنده اطمینان در پیش‌بینی‌هایی است که در مورد هر یک از ارزهای دیجیتال انجام می‌شود، و این پیش‌بینی‌ها دو نتیجه ممکن دارند. پیش‌بینی ها یا درست (سود گرفتن) یا نادرست (حد ضرر) خواهند بود، به همین دلیل این تصمیم بسیار مهم است که چگونه و در چه زمانی گرفته می‌شود. همچنین مهم است که استراتژی مناسب با بازار مناسب جفت شود، زیرا استراتژی های خاص، شرایط خاص بازار را هدف قرار می دهند. برای مثال، برخی از استراتژی‌های خودکار، در بازار صعودی به خوبی کار می‌کنند، اما در بازار نزولی یا جانبی (و بالعکس) خیر.

 

برای سرمایه گذاری بهتر بخوانید: پرتفولیو ارزهای دیجیتال و مدیریت ریسک: بررسی کامل برای تمامی معامله گران

 

زمان ورود به معاملات ارزدیجیتال

با کمک انواع مختلف سیگنال ها و اندیکاتور ها میتوان زمان ورود و خروج به معاملات را مشخص کرد. اندیکاتورها در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارند. به معنای واقعی کلمه صدها مورد اندیکاتور داریم، به همراه تعداد بسیار نامحدودی از ترکیب آنها با یکدیگر،  که ربات های معامله گر می توانند از آنها برای ورود به معاملات استفاده کنند.

 

زمان خروج از معاملات ارزدیجیتال

همانطور که ورود به موقع مهم است، خروج از معامله در زمان مناسب نیز اهمیت دارد. با خروج خیلی سریع از معاملات، امکان از دست دادن فرصت و سود را خواهید داشت و همچنین با خروج دیر از معاملات ممکن از پول و سود خود را از دست بدهید.  بنابراین، شما به محض گرفتن سود بهتره از معامله خارج و با تعین حدضرر درست از معاملات خارج شوید.

روی هم رفته، ربات کریپتو، شاخص‌های آن و استراتژی کلی باید با بازار مناسب همسو شوند. همانطور که در صورت نیاز به پیچ گوشتی از چکش استفاده نمی کنید، باید ربات معاملاتی ارزدیجیتال مناسب را با شرایط خاص بازار مطابقت دهید.

 

بک تست ستون فقرات هر استراتژی و معاملات موفق است

ما نمی‌توانیم به اندازه کافی بر این موضوع تأکید کنیم: بک تست کاملاً حیاتی است. مطمئنا از یک بک تست یک ساعته بیشتر از یک سال معامله زنده یاد خواهید گرفت.

 

همانطور که استفان هارینگ می نویسد، «هنگام اجرای یک بک تست، به ویژه مهم است که دوره زمانی time period برای بک تست را به داده های درون نمونه و خارج از نمونه تقسیم کنیم. از داده‌های درون نمونه برای بهینه‌سازی استراتژی خود استفاده می‌کنیم و اگر قابل قبول  بود، از داده‌های خارج از نمونه برای تأیید نتایج خود استفاده می‌کنیم و مطمئن می‌شویم که صرفاً به یک استراتژی بیش از حد پردازش شده که احتمالاً در معاملات واقعی عملکرد ضعیفی دارد نخواهیم رسید.

 

 

نتایج گذشته شاخص عملکرد آینده نیستند

بیایید بگوییم که ربات شما در طول بک تست عملکرد فوق العاده خوبی داشته است. این هنوز تضمین نمی کند که پس از معاملات لایو و زنده به عملکرد خوبی که داشته ادامه دهد. برای اطمینان از اینکه ربات به عملکرد مورد نظرما ادامه می دهد، باید رفتار و عملکرد آن را بسیار دقیق نظارت کنید. همیشه جا برای بهبود وجود دارد، از تغییر تنظیمات در پارامتر گرفته تا تنظیم دقیق استراتژی اصلی شما همه را بررسی نمایید.

 

تنوع اهمیت دارد

آنچه را که در بالا در مورد تنوع گفتیم به خاطر دارید؟ به جای اینکه در معامله بپرید و شنا کنید، باید حرکتی روان را هدف قرار دهید (حداقل با توجه به نوسانات بالای ارزهای دیجیتال تا حد ممکن محتاح حرکت کنید).

 

به گفته استفان هرینگ، "اگر ما 20 ارز مختلف در جهان خود داشته باشیم، و همه آنها سیگنال های مشابهی تولید کنند، فایده ای نخواهد داشت." در آن صورت، بهینه ترین راه حل معاملات فقط یک ارز خواهد بود. آنچه ما می‌خواهیم این است که سیگنال‌های شخصی ما همبستگی پایینی را نشان دهند و نمایه بازدهی متنوع‌تر و منحنی منطقی تر، صاف‌تر و منسجم‌تر را به ما ارائه دهند.

برای ما کاملاً منطقی است و باید برای شما نیز منطقی باشد.

 

چطور بصورت ماهانه ربات ارزدیجیتال اجاره کنیم؟

اگر ایجاد یک ربات معاملاتی ارز دیجیتال برای شما بسیار پیچیده به نظر می رسد، یا اگر زمان کمی از کدنویس پایتون دارید، بهترین راه کار این است که پیشرفته ترین ربات های معاملاتی را در یک بازار مورد اعتماد اجاره کنید یا به عبارت دیگر اشتراک ماهیانه تهیه نمایید. به جای صرف زمان برای ایجاد و بهینه سازی استراتژی معاملاتی خودکار خودتان، چرا اجازه ندهیم یک متخصص کارهای سنگین را برای شما انجام دهد؟

 

 

بازار ربات های Onbit

Onbit’s Marketplace یک فضای منحصر به فرد است که سازندگان و سرمایه گذاران ربات های معامله گر کریپتو را برای اهداف متقابل سودمند گرد هم می آورد. برخلاف سایر پلتفرم‌ها با سازندگان ربات‌های ناشناس و ربات‌های اثبات‌نشده، Onbit’s Marketplace فضایی است که به دقت با سازندگان ربات های حرفه ای و بهترین ربات‌های موجود در بازار انتخاب شده است.

 

به ربات هایی دسترسی داشته باشید که عملکرد بهتری نسبت به بازار دارند

سرمایه‌گذاران، اکنون می‌توانند ربات‌های سودآور که متناسب با میزان تحمل ریسک (کم، متوسط ​​و زیاد) هست و اهداف سرمایه‌گذاری فردی خود اجاره کنند. مجموعه کاملی از معیارها و تنظیمات در دسترس شما است که این امکان را می‌دهد بر اساس اطلاعات واضح و مشخص درباره یک ربات تصمیم بگیرید.

 

هر زمان که تغییراتی در یک ربات ایجاد می‌شود، به‌روزرسانی‌ها را در لحظه دریافت کنید اگر یک ربات عملکرد ضعیفی داشته باشد، می‌توانید در هر زمان آن را لغو کنید و ربات دیگری را انتخاب کنید.

 

انتخاب استراتژی معاملاتی مناسب

با توجه به اینکه افراد بیشتری شروع به معاملات ارزدیجیتال کرده‌اند، اکنون راه‌های بیشتری برای به دست آوردن (یا از دست دادن) پولی که به سختی به دست آورده‌اید وجود دارد، به همین دلیل است که درک انواع مختلف ربات‌های معاملاتی کریپتو مهم است (و اینکه به عنوان یک معامله‌گر مبتدی از کدام‌ها اجتناب کنید) برای شما بسیار ضروری میباشد. اعم از arbitrage bots, coin lending bots, margin trading or leverage bots, and market maker bots، معامله‌گران مجموعه‌ای از روش های مختلف را در اختیار دارند. در اینجا چند مورد وجود دارد که باید به عنوان یک معامله گر مبتدی به خاطر داشته باشید.

 

 

معاملات نوسانی Swing

معاملات نوسانی شامل تلاش برای سود بردن از نوسانات قیمتی است که در کوتاه مدت یا میان مدت مانند چند روز یا چند هفته رخ می دهد. با توجه به نوسانات بالای ارزهای دیجیتال، استفاده از ربات های معاملاتی نوسانی ثابت کرده است که برای بسیاری از معامله گران، یک استراتژی جذاب، اگرچه تسلط بر آن دشوار است.

 

معاملات نوسانی عموماً شامل تجزیه و تحلیل تکنیکال (مطالعه قیمت و حجم روندها) و تحلیل بنیادی و همچنین درک درستی از نسبت ریسک / سود هنگام در نظر گرفتن زمان ورود و خروج از یک دارایی است (یعنی حد ضرر و اهداف سود).

 

معامله گران نوسان از اندیکاتورهای فنی استفاده می کنند که یا پیشرو هستند یا عقب مانده اند. نمونه‌هایی از اندیکاتورهای حرکت و حجم شامل:

Relative Strength Index (RSI), Stochastic Oscillator, and On-balance volume (OBV), Moving Average Convergence Divergence (MACD) and Bollinger Bands (BB

 

 

معاملات روزانه (Day trading)

برخلاف معاملات نوسانی، معاملات روزانه شامل خرید و فروش دارایی در همان روز است. کلمه کلیدی در اینجا نوسانات است که می تواند یک شمشیر دو لبه باشد. کارت‌های خود را درست بازی کنید و می‌توانید از طریق معاملات روزانه یک بسته بسازید، اما می‌توانید به راحتی پیراهن خود را تنها با چند قدم اشتباه گم کنید.

 

ربات‌های معامله گر روزانه می‌توانند با رفع نیاز و استرس ناشی از نشستن مقابل کامپیوتر در طول روز، و معاملات شما را ساده‌تر کنند. و از آنجایی که معامله با ربات بدون احساس است، می تواند برخی از نارسایی های روانی ما مانند FOMO یا ترس از دست دادن را نیز کاهش دهد.

 

از آنجایی که معامله گران روزانه تلاش می کنند از نوسانات سود ببرند، تمرکز بر حجم و نقدینگی است، به همین دلیل است که تحلیل تکنیکال غالب است (به عنوان مثال شناسایی نقاط ورود و خروج برای معاملات). معامله گران روز همچنین از الگوهای نمودار و اندیکاتورهای فنی استفاده خواهند کرد.

 

 

اسکالپینگ

در حالی که معاملات روزانه یک استراتژی معاملاتی خاص است، تعدادی زیرگروه وجود دارد که یکی از آنها اسکالپینگ است. یک استراتژی معاملاتی کوتاه مدت اما محبوب، معامله گرانی که از اسکالپینگ استفاده می کنند، سعی می کنند از حرکات کوچک قیمت سود ببرند، که می تواند بازده قابل توجهی را به همراه داشته باشد.

 

برخلاف معامله‌گران نوسانی، اسکالپرها به دنبال بهره‌برداری از نوسانات کوتاه‌مدت بر خلاف نوسانات بیشتر قیمت هستند، که لزوماً به درک کامل مکانیک بازار و همچنین تفکر سریع و حتی مهارت‌های تصمیم‌گیری سریع‌تر نیاز دارد. اسکالپرها معمولاً در بازه‌های زمانی پایین‌تری معامله می‌کنند، از نمودارهای یک روزه تا کوچک تر از یک روزه، که بین 1 ساعت، 15 دقیقه، 5 دقیقه یا حتی 1 دقیقه تفاوت است.

 

 

بخرید و نگه دارید

اگرچه یک استراتژی واقعی در نظر گرفته نمی شود، اما «خرید و نگه داری» شایسته ذکر است زیرا می تواند یک رویکرد منفعلانه باشد که توسط بسیاری از معامله گران استفاده می شود. همانطور که از نام آن پیداست، معامله گران به سادگی مقادیر زیادی از یک دارایی را خریداری می کنند و آن را برای مدت طولانی نگه می دارند.

 

اگر برای نگهداری خرید می کنید، پس واقعاً از قدرت معاملاتی الگوریتمی سود نمی برید، زیرا به طور فعال روزانه معامله نمی کنید. نقاط ورود، اندیکاتورهای فنی و زمان بندی خیلی اهمیت نخواهند داشت. شما فقط روی یک دارایی نشسته اید به این امید که در یک دوره زمانی طولانی افزایش قیمت پیدا کند و شما سود کنید.

 

 

سخن آخر در مورد ربات های معاملاتی کریپتو

در دنیایی زندگی میکنیم که هر بخش از زندگی ما تبدیل به اتوماسین یا اتوماتیک شده، معامله گران و سرمایه گذاران هم باید  در مورد این موضوع منعطف باشند و به دنیای رباتیک وارد شوند تا هوشمندانه به معاملات خود ادامه دهند.

 

Onbit بستری برای سرمایه گذاری خودکار است که یک بازار دو طرفه واقعی را ارائه می دهد. ما ابزارهای پیچیده ای را برای ایجاد استراتژی ارائه می دهیم و این استراتژی ها را در دسترس همه در قرار می دهیم.
در Onbit شما میتوانید پیچیده ترین و خاص ترین معاملات را به الگوریتم ربات تبدیل نمایید. با گذشت بیش از 10 سال از ساخت ربات در بازارهای ارز دیجیتال و فارکس، توانسته ایم مشتریان وفادار خود را جذب نماییم و بالاترین رتبه را در ساخت پیچیده ترین ربات را در بازار معاملاتی دنیا کسب کنیم و از هر گوشه کنار دنیا مشتریانی وفادار کسب نماییم.