کسب درآمد دلاری از متاورس

کسب درآمد دلاری از متاورس

فهرست محتوا

در مطالب گذشته با ماهیت متاورس و کاربرد های آن آشنا شدیم . در این مقاله به این موضوع می پردازیم که به جز خرید و فروش توکن های مربوط به پروژه های متاورسی چه روش های دیگری برای کسب درآمد از متاورس وجود دارد.


چگونه در متاورس کسب درآمد کنیم ؟

از آن جایی که دنیای متاورس بسیار بزرگ و گسترده است روش های بسیار متعددی برای کسب درآمد از آن وجود دارد. حتی شما می توانید با استفاده از خلاقیت خود روش های جدیدی را ابداع نموده و از آن طریق درآمد داشته باشید. در این جا به 10 مورد از اصلی ترین روش های کسب درآمد از متاورس اشاره می کنیم :

 

کسب درآمد دلاری از متاورس

 

1. کسب درآمد از طریق بازی کردن در متاورس :

اکثر مردم علاقه دارند با این روش از متاورس پول در بیاورند. چون از این طریق در کنار بازی کردن که خود نوعی تفریح است می توان درآمد داشت . این درآمد می تواند مستقیما از فروش پول های رایجی که در بازی ها داده می شود باشد یا از طریق مبادله ی آیتم ها ، اسکین ها ، هیروها و از این قبیل موارد باشد. بازی های زیادی در این رابطه وجود دارند مانند اکسی اینفینیتی ، استار اطلس ، Ancient Kingdom ، تتان آرنا و... که با بازی کردن آن ها می توانید درآمد دلاری از طریق بازی کردن داشته باشید.

بیشتر بخوانید: متاورس در شبکه های اجتماعی و تعاملات بین افراد در حالت سه بعدی و همچنین قابلیت لمس و حس کردن

2. خرید زمین در متاورس :

خرید زمین در بسترهایی مانند SAND و  MANA و Bloktopia  که برای این موضوع بهترین گزینه ها هستند نیز یکی دیگر از روش های ساده ی درآمد از متاورس است. البته برای خریدزمین باید به موارد زیادی مانند کاربری آن ، موقعیت جغرافیایی ، زمین های مجاور و

آینده ی آن توجه کرد تا سرمایه گداری سوددهی نصیب شما شود.

 

 3. اجاره ی زمین در متاورس : 

اگر یک قطعه زمین در فضای متاورس دارید و نمی خواهید از آن استفاده ای داشته باشید می توانید آن را به دیگر کاربران که سرمایه لازم برای خرید زمین برای راه اندازی کسب و کار و تجارتشان ندارند اجاره دهید که این امر کاملا مشابه اجاره دادن ملک در واقعیت می باشد.

 

4. ایجاد کسب و کار در متاورس :

شما می توانید کسب و کار مخصوص به خودتان را راه اندازی کنید و هرچیز دیجیتالی را به فروش برسانید. این گسب و کار می تواند در هر زمینه ای باشد و واضح است که مشتریان و مراجعین شما نیز افراد داخل متاورس هستند پس بایستی کسب و کارها بر محور آنچه که در متاورس مورد نیاز است بنا شود.

 

5. شغل های متاورسی :

گسترش متاورس به نوبه ی خود باعث ایجاد شغل های خاصی می شود. در حال حاضر بیشتر مشاغل متاورسی نیازمند مهارت های خاصی هستند اما به مرور شغل های راحت تری ایجاد می شود و کارمند شدن در متاورس آسان تر خواهد شد. از جمله این شغل ها می توان به ریسرچ ساینتیست متاورس، ایده پرداز متاورس ،مدیر ایمنی متاورس ، کارشناس مسدود کردن تبلیغات ، وکیل های متاورس و ... اشاره کرد که کارهای تخصصی به شمار می روند و برای عموم مردم مناسب نیستند.

 

6. برگزاری مهمانی و کنسرت متاورسی :

این روش بیشتر مناسب قطعات زمین بزرگ در متاورس هستند بدین شکل که زمین خود را در اختیار خواننده یا برگزار کننده ی مهمانی قرار می دهید تا مراسم خود را در آن جا برگزار کند. به طور مثال اسنوپ داگ (رپر معروف آمریکایی) زمینی دارد که برای برگزاری کنسرت در اختیار دیگر خوانندگان قرار می دهد. هم چنین پاریس هیلتون (خواننده و مدل آمریکایی) به مناسبت کریسمس کنسرتی مجازی داخل جزیره ای در متاورس به نام  Paris World که به همین منظور ایجاد کرده بود برگزار کرد.

 

7. توسعه بازی ها در متاورس :

اگر در زمینه ی بازی سازی و توسعه ی بازی ها فعالیت داشته باشید فرصت های بسیار زیادی در متاورس برای کسب درآمد برای شما وجود دارد . در این مورد Sandbox بهترین گزینه است و پلتفرمی برای تولید و هم چنین توسعه ی بازی ها ایجاد کرده است.

 

8. خرید و فروش NFT در متاورس:

زمین ها ، تابلو های نقاشی ، لباس ها ، آواتارها و بسیاری موارد دیگر در دنیای متاورس به صورت NFT هستند. اگر در این زمینه مهارت پیدا کنید می توانید با معامله کردن توکن های غیرمثلی در بستر هایی مانند Opensea سود های خوبی کسب کنید. همین طور می توانید NFT های خاص و ارزشمندی را خریداری کنید و برای بلندمدت نگهداری و هولد کنید.

 

پیشنهاد مقاله: ارزهای برتر و مستعد رشد در متاورس

 

9. معماری در متاورس :

به علت وجود تعداد زیادی قطعات زمین متاورسی طبیعتا خیلی از سرمایه گذاران نمی دانند چه چیزی را باید در آن زمین بنا کنند. یک معمار متاورس به صاحبان زمین کمک می کند تا سازه های متنوعی در بستر متاورس و در زمین خود ایجاد کند و از آن ها سود کسب کند.

 

10. سفر و گردشگری در متاورس:

با همه گیر شدن ویروس کرونا و اعمال محدودیت های بسیار زیاد از جانب کشور های مختلف تور های واقعیت مجازی بسیار محبوب شده اند. با این روش می توانید بدون خروج از خانه نقاط مختلف دنیارا بگردید و لذت ببرید. از محبوب ترین تورهای گردشگری تور های یونان و مصر هستند که شمارا به اهرام مصر برده تا در آن فضا قرار گرفته و گشت و گذاری داشته باشید.